جمعه ۰۴ خرداد ۰۳ | ۱۹:۵۷ ۱۰ بازديد
رشد بازار موبایل چین
گزارش جدید TechInsights نشان میدهد بازار گوشیهای هوشمند چین در فصل اول ۲۰۲۴ پس از ۱۱ فصل، شاهد رشد یک درصدی نسبت به سال گذشته بود. افزایش عرضهی محصولات و بهبود شرایط زنجیرهی تأمین به رشد بازار موبایل چین کمک کرده است.
سهم بازار برندهای موبایل در بازار چین فصل اول ۲۰۲۴
Techinsights
گوشی اوپو با سهم بازار ۱۶٫۹ درصدی در صدر قرار دارد. جایگاه های دوم، سوم و چهارم را گوشی آنر، گوشی هواوی و گوشی ویوو بهترتیب با سهم بازار ۱۶٫۷، ۱۶٫۶ و ۱۶٫۱ درصد به خود اختصاص دادهاند. گوشی شیائومی با سهم ۱۵ درصدی در رتبهی پنجم قرار گرفت. اپل با سهم ۱۳٫۶ درصدی جایی در بین پنج برند برتر چین (از نظر سهم بازار) ندارد.
۶ برند یادشده در مجموع ۹۵٫۱ درصد از سهم بازار چین را به خود اختصاص دادهاند. مجموع سهم این شرکتها در سال گذشته ۹۳٫۷ درصد بود.
شرکتهای کوچکتر در چین با چالشهای داخلی مواجه هستند. این موضوع میتواند دلیلی برای تغییر تمرکز برندهایی مانند میزو از ساخت گوشیهای هوشمند به توسعهی سختافزار هوش مصنوعی باشد.
مقالات مرتبط
آمار رسمی اپل، افت فروش آیفون در چین را رد میکند
هواوی با رشد چشمگیر به رتبه دوم بازار موبایل چین صعود کرد
طبق گزارش IDC، در سهماههی اول سال ۲۰۲۴، آنر و هواوی بهترتیب با سهم بازار ۱۷٫۱ و ۱۷ درصدی در جایگاه اول قرار گرفتند. اوپو، اپل و ویوو بهترتیب ۱۵٫۷، ۱۵٫۶ و ۱۴٫۶ درصد از سهم بازار چین را در اختیار داشتند.
هواوی بهسرعت در حال بازیابی موقعیت ازدسترفتهی خود در چین است و قصد دارد تجارت خود را در خارج از این کشور با وجود محدودیتهای تجاری ایالات متحده گسترش دهد.
گزارش جدید TechInsights نشان میدهد بازار گوشیهای هوشمند چین در فصل اول ۲۰۲۴ پس از ۱۱ فصل، شاهد رشد یک درصدی نسبت به سال گذشته بود. افزایش عرضهی محصولات و بهبود شرایط زنجیرهی تأمین به رشد بازار موبایل چین کمک کرده است.
سهم بازار برندهای موبایل در بازار چین فصل اول ۲۰۲۴
Techinsights
گوشی اوپو با سهم بازار ۱۶٫۹ درصدی در صدر قرار دارد. جایگاه های دوم، سوم و چهارم را گوشی آنر، گوشی هواوی و گوشی ویوو بهترتیب با سهم بازار ۱۶٫۷، ۱۶٫۶ و ۱۶٫۱ درصد به خود اختصاص دادهاند. گوشی شیائومی با سهم ۱۵ درصدی در رتبهی پنجم قرار گرفت. اپل با سهم ۱۳٫۶ درصدی جایی در بین پنج برند برتر چین (از نظر سهم بازار) ندارد.
۶ برند یادشده در مجموع ۹۵٫۱ درصد از سهم بازار چین را به خود اختصاص دادهاند. مجموع سهم این شرکتها در سال گذشته ۹۳٫۷ درصد بود.
شرکتهای کوچکتر در چین با چالشهای داخلی مواجه هستند. این موضوع میتواند دلیلی برای تغییر تمرکز برندهایی مانند میزو از ساخت گوشیهای هوشمند به توسعهی سختافزار هوش مصنوعی باشد.
مقالات مرتبط
آمار رسمی اپل، افت فروش آیفون در چین را رد میکند
هواوی با رشد چشمگیر به رتبه دوم بازار موبایل چین صعود کرد
طبق گزارش IDC، در سهماههی اول سال ۲۰۲۴، آنر و هواوی بهترتیب با سهم بازار ۱۷٫۱ و ۱۷ درصدی در جایگاه اول قرار گرفتند. اوپو، اپل و ویوو بهترتیب ۱۵٫۷، ۱۵٫۶ و ۱۴٫۶ درصد از سهم بازار چین را در اختیار داشتند.
هواوی بهسرعت در حال بازیابی موقعیت ازدسترفتهی خود در چین است و قصد دارد تجارت خود را در خارج از این کشور با وجود محدودیتهای تجاری ایالات متحده گسترش دهد.